Julia

Smink och skönhet! Kontakt: [email protected]

Tips till halloween!

Publicerad 2015-10-13 10:00:00 i Halloween, Teatersmink,

Ett tips till Halloween är detta wax från Snazaroo, lite billigare alternativ än Grimas Dermawax. Används på samma sätt, enklast att arbeta ut med vaselin. Jag använder också Mastix (hudlim) för att waxet ska sitta ännu bättre. Men ska man sminka sig i ansiktet till Halloween så rekomenderar jag att applicera waxet på ställen i ansiktet där man inte rör sig så mycket. Applicerar man det runt munnen så finns det ju risk att det lossnar, då passar det bättre med latex ex. 
Men jag föredrar nästan wax då jag tycker det ser mer verkligt ut. Finns att köpa både detta waxet och Mastixen på partykungen.se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Pettersson

En blogg om smink och skönhet!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela