Julia

Smink och skönhet! Kontakt: [email protected]

Zombies zombies zombies!

Publicerad 2015-10-30 10:00:00 i Halloween, Teatersmink,

Årets klassiska zombie, men fy vad jag fick kämpa med linserna denna gång alltså. Jag brukar inte ha svårt att sätta i dem, men dessa var skitsvåra. Men allt går bara om man vill, ska ju även tillägga att jag höll på bryta ihop mellan åt. Men det är det väl värt för hela looken med vita linser. Jag vart så besviken på waxet jag köpte från Snazaroo också, antar det finns en anledning till varför vissa grejer är så billiga. Medans jag försökte sätta i linserna började det falla av mitt ansikte. Jag hade också använt mastix för att det skulle sitta kvar bättre. Men nej, så typiskt innan jag hade hunnit fota...
 
Jag har använt:
Wax från Snazaroo (partykungen.se)
Grimas Mastix (hudlim)
Vaselin 
Transparent puder från Grimas
Latex
Fetsmink
Blodpasta från Grimas
Filmblod B
Vita linser från Partykungen.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Pettersson

En blogg om smink och skönhet!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela